. .

The page is printed

Kravas taksācijas svars

Kravas taksācijas svars jeb Kravas transportēšanas svars

Kas tas ir?

Tā ir mērvienība, pēc kuras tiek aprēķināts transportēšanas maksas lielums.

Kā tiek aprēķināta transportēšanas maksa, izmantojot Kravas taksācijas svaru?

Ja pēc dažādiem kravas parametriem (piemēram, apjoma (m3) un svara (kg)) iegūstams arī dažāds kravas taksācijas svars, tad  pārvadājuma maksas kalkulācijai izmantojamais taksācijas svars ir lielākais no iegūtajiem svariem.

Taksācijas svaru aprēķināšanas koeficienti Taksācijas svars
1 m3 (ieskaitot iepakojumu)  333 kg
 1 kraušanas metrs (aptuveni 5,56m3)1850 kg
1 EUR palete (drīkst kraut virsū citu EUR paleti,
augstums līdz 120 cm, ieskaitot paleti) 
aprēķina pēc bruto svara vai m3
1 EUR palete (drīkst kraut virsū citu EUR paleti, augstums virs 120 cm) 740 kg
1 EUR palete (nedrīkst kraut virsū citu EUR paleti)740 kg

Sūtījumam, kurā ir kaut viens iepakojums, kurš ir garāks par 2,4 m, un konkrētais iepakojums ir smagāks par 35 kg, taksācijas svaru aprēķina sekojoši 1m=250kg=0,8m3.
Kravas taksācijas svars (no 100 kg līdz 2500 kg) tiek piemērots reālajam taksācijas svaram.

Kravas taksācijas svars (sākot no 2501 kg) tiek noapaļots līdz nākamajiem 100 kg un piemērots izdevīgākajā svaru klasē.

Kāpēc izmantoti tādi koeficienti?

Schenker pārsvarā transportēšanā izmanto tādām kravām, kurua izmēri ir ne mazāki kā:

  • Garums 13,4;
  • Platums 2,45;
  • Augstums 2,5;
  • Min 82m3;
  • Kravnesība 24000 tonnas;
  • Ietilpība 33 EUR pll.

No tā  arī tiek rēķināti taksācijas svara aprēķināšanas koeficienti.

1 m3 = 333 kg
Tā ir tikai viena no iespējamajām attiecībām, jo viss ir atkarīgs no izmantojamo kravas tilpņu maksimāli pieļaujamā svara un apjoma attiecības. Piemēram, ja maksimāli pieļaujamais transportēšanas svars konkrētam treileram ir 24 tonnas, bet tā apjoms ir 80m3, tad minētā attiecība būs: 24000kg / 80m3 =>300 kg. Schenker par pamatu savām kalkulācijām ņem attiecību 1m3 = 333kg, jo salikto kravu pārvadājumos tiek izmantoti ne tikai treileri, bet arī mazākas  kravas mašīnas, kas nodrošina kravu savākšanu un piegādi uz un no termināliem.

1LDM (kraušanas metrs) =1850 kg
Ldm (“loading meter”, jeb “kraušanas metrs”) arī atspoguļo apjoma un svara attiecību, taču šajā gadījumā apjoma vienība ir vienu metru gara kravas tilpnes daļa. Ja, piemēram, treilera iekšējie izmēri ir: augstums = 2,32 m, garums = 13,5 m un platums = 2,40 m, tad 1 Ldm būs vienāds ar 2,32 x 2,40 x 1 = 5,57m3 => 1ldm = 5,57 x 333kg = 1854.81kg ~ 1850kg.

1 Epll = 740 kg
Līdzīgi tiek iegūts vienas Epll (“europallet”, jeb “Eiro-palete”) taksācijas svars. Parasti treilerā paletes savu izmēru dēļ (1,2 m x 0,8 m), tiek izvietotas rindās pa 3 paletēm katrā (0,8 x 3 = 2,4m, kas atbilst treilera platumam). Līdz ar to 3 Epll aizņem 1,2Ldm un 1Epll = 0,4Ldm = 740kg.
Tātad, ja  0,5m augsta un 80kg smaga krava, kurai neko nedrīkst kraut virsū, ir novietota uz Epll, tās taksācijas svars būs 740 kg.

Savukārt, ja ir jāpārvadā, piemēram, 2 Epll (svars attiecīgi 120kg un 300kg), kuras var novietot vienu virs otras (un neviena nav augstāka par 120cm), tad kravas taksācijas svars arī šajā gadījumā būs 740kg, jo aizņemtais tilpnes grīdas laukums atbilst 1 Epll izmēriem.

Analoģiski aprēķini  darbojas arī gadījumā ar Ldm.

Pēdējā atjaunināšana: 23.10.2015

Uz lappuses sākumu